***DoA HaRiAN***

***DoA HaRiAN***
ayat seribu dinar

Saturday, January 17, 2009

***Pilihanraya kampus 3***

...Bismillah...
Assalammualaikum..
***barisan mpp UiTM Kedah 07/08***
dari kiri : ai, adzzam, aku, razak, jebat, along, yaiz (x-ydp06/07), habib
depan kiri: iqhma, aishah, hasfareena
xde dlm gmbr : husna dan ridwan


***rakan seperjuangan MPP IPTA SeMalaysia***


Pertamanya.. bersyukur alhamdulillah krn akhirnya, slsi juga teka-teki yg sntiasa bmain difikiran... SIAPAKAH YG AKAN MENDAPAT KERUSI utk mewakili fakulti masing - masing... walaupun pilihanraya kali ini x semeriah sewaktu tahun 2007 dulu.. ttpi, ini sudah ckop krn yg penting..kita dpt memilih mpp utk sesi 2009/2010 tanpa perlu barisan mpp 2007/2008 memangku kekosongan jwtan tersebut dgn begitu lama..

Jadi, pada 19/01/2009 ini.. akan berlangsungnya watikah perlantikan mpp 2000/2010 di Hotel SP inn.. hopefully, event tu akan blangsung dgn lancarnya.. amin..

ok.. yg menarik perhatian aku adalah.. apabila aku membaca blog salah sorg rakan ku ini.. aku sungguh tertarik ttg sub-topik :: Pilihan raya MPP :: yg beliau postkan..

Yg ni aku copy from someone..

"":: Pilihan raya MPP::
Part 6 tidak dibenarkan bertanding.perasaan sedih mesti ada,
tapi aku ambil yang positif.
AKU meyakinkan diri
aku ingin belajar sahaja semester ini.
perasaan bertanding pun dah hilang.
yang lebih mengecewakan,
CALON PERWAKILAN
FAKULTI PERAKAUNAN.POPULARITI pemangkin kejayaan.
ditambah
KO!@#%*&R
yang ambil sikap lepas tangan.
dan hanya pentingkan ganjaran 95%.
DiSEPANJANG menifesto fakulti
berlangsung..
HANYA seorang yang aku rasa berjiwa pemimpin
bijak berdiplomasi.
FIZ. DIPLOMA PENTADBIRAN AWAM.
harap MPP semester nie bukan sekadar mengikut arahan.
bukan hanya pasang angan angan.
bukan berjanji hanya untuk kemenangan.
""

yg menarik perhatian aku adalah.. PERTAMA..

""HANYA seorang yang aku rasa berjiwa pemimpinbijak berdiplomasi.FIZ. DIPLOMA PENTADBIRAN AWAM.""

::yes~.. aku stuju.. fiz mmg de talent as leader n bgs dlm berdiplomasi (ni aku lihat tym aku jd fasilitator utk kursus bakal calon mpp)... but.. we can't judge book by it cover b'coz.. kita x taw sgt ttg attitude n talent yg ada pada stiap calon mpp yg dah menang.. myb b4, they dun hv a chance to expose.. so, from now.. yes.. myb he/she yg mng baru2 ni.. akan show off all yg diorg ada.. (hopefully).. mcm xprnt yg aku de b4, yes.. de mpp yg look talented b'coz dia pernah jd pgerusi kelab tu..kelab ni.. pastu aktif n agak popular diklgan stdnt, n staf.. but.. once dia dah jd mpp.. dia ******, lg teruk dr org yg x prnh expose b4 jd mpp.. so.. we can't easily judge people yg kita x kenal dia btol2.. bg aku.. stiap mpp yg mng baru2 ni.. ada kelebihan msg2 n ada peluang msg2 utk memimpin n jd pemimpin.. POPULARITI, RUPA PARAS x menjamin org itu bgs dlm memimpin... but, aku x nafikan.. Fiz, mmg nmpk de ciri2 pemimpin yg bgs. DAN aku x nafikan juga, CERTAIN mpp yg menang baru2 ni pown de ciri2 utk m'jadi wakil pljr yg bleh dijadikan contoh.. :)

KEDUA dan yg terakhir...

""harap MPP semester nie bukan sekadar mengikut arahan.bukan hanya pasang angan angan.bukan berjanji hanya untuk kemenangan.""

ayat ni agak mendalam mksdnya.. aku x nak komen sgt... tetapi aggplah ini satu cabaran utk barisan mpp yg baru utk menjadi lebih CEMERLANG...

Lakukan tugas yg diamanahkan ini scra ikhlas kerana Allah.. oleh itu, utk barisan mpp yg baru.. walau sepedih mana pown kritikan yg diterima.. SENYUM lah.. dah igtlah bhwa Allah sntiasa b'sama kita n tahu apa sbnrnya yg ingin kita lakukan krn manusia tidak dpt membaca apa sbnrnya yg bermain di hati dan minda kita scra 100%..

Hanya apabila anda berada "di tempat itu", anda akan tahu akan situasi sbnr yg blaku... :) dan kita tidak akan dpt puaskan hati semua pihak ttpi kita haruslah mencuba sdaya upaya utk bkhidmat seCEMERLANG yg mungkin...

semoga berjaya utk barisan kabinet mpp 2009/2010

***kualiti kepimpinan merealisasikan impian mahasiswa***

No comments:

Post a Comment